Puzzlegeddon lanseras 27 november - digital distribution

Pussla, samla resurser och besegra motståndare! Puzzlegeddon utmanar PC-spelare världen över att tänka till, spela smart och agera kvickt.
- Vi släpper spelet för digital nedladdning till PC den 27 november, säger Johan Hellberg, VD för Pieces Interactive i Gothia Science Park, Skövde.

Den 27 november är datumet för Pieces Interaktives lansering av Puzzlegeddon. Det är ett spel som kräver rapphet i både tanke och spelhand.
- Om du inte kan vänta till den 27 november har du möjlighet att ladda ned ett gratis demo av spelet redan den 17 november. Det är bara att surfa in på www.puzzlegeddon.com, berättar Johan Hellberg.
Pieces Interactive har under det senaste året utvecklat sitt spel och bolag i The Game Incubator i Skövde.
- Det har varit mycket lärorikt framförallt affärsmässigt. Vi har besökt flera internationella dataspelsmässor och skaffat oss både utställarerfarenhet och värdefulla kontakter, säger Hellberg.
Men nu är det alltså skarpt läge med ett av bolagets koncept - Puzzlegeddon. En blandning av action- och pusselspel som initialt kommer att distribueras digitalt.
- Denna version är gjord för Windows PCs och kan spelas med mus eller med en Xbox360-handkontroll för Windows.
På lanseringsdagen kommer Pieces Interactive att befinna sig mitt i en "kokande gryta" av spelfantaster.
- Vi finns på plats på Dreamhack Winter2008 som faktiskt startar samma dag som vi släpper spelet. Ska bli intressant att se vad alla spelfantaster på plats i Jönköping tycker om vårt spel, avslutar Hellberg.
Spelet kommer att kosta 14.95 USD och säljas via spelets hemsida www.puzzlegeddon.com samt via flera framträdande digitala distributörer av datorspel, vilka tillkännages inom kort.

Mer information
Om du vill ha mer information och spelets presskit är du välkommen att ta kontakt med Johan Hellberg på 0709-72 93 73 eller mail press@piecesinteractive.se.

Fakta Pieces Interactive
Pieces Interactive AB är en fristående utvecklare av datorspel för flera plattformar. Bolaget bildades 2007 och fokuserar på mindre produktioner och intressanta spelupplevelser som kan sticka ut. Bolagets spel har uppmärksammats både på Swedish Games Awards och Independent Games Festival. Pieces Interactive har sitt säte i Gothia Science Park i Skövde och är en del av The Game Incubator. Bolaget är privatägt och är licensierat för flera olika plattformar. För mer information besök gärna www.piecesinteractive.se.

Fakta GSP Inkubator
GSP Inkubators uppdrag är att generera fler företag med snabb tillväxt. Det sker genom att nystartade företag får unika förutsättningar för att både snabbt och framgångsrikt etablera sig på marknaden. Det innebär bland annat tillgång till erfarna affärsutvecklare, coachning för såväl individ som företag och strategiska kompetenser inom förhandling, försäljning, marknadsföring och finansiering.
GSP Inkubator delfinansieras av Innovationsbrons Inkubatorprogram.

• Underhållning

• partyspel