Simumatik AB ställer ut på en av världens största industrimässor

Industrial Automation i Hannover är en av de största mässorna för industriell teknik med över 6 500 utställare från 75 länder. I en av montrarna kommer Simumatik AB från Gothia Science Parks Inkubator i Skövde att finnas.

– I år skickar vi ett bolag från Gothia Science Park till mässan i Hannover. De kommer att ställa ut tillsammans med flera andra svenska bolag, vilket är en fantastisk möjlighet. Det ger en helt annan synlighet jämfört med om de skulle ställa ut ensamma. Det är också en mycket bra möjlighet för Gothia Science Parks Inkubator att visa upp intressanta bolag på den internationella arenan, säger Petri Ahonen, Senior Business Developer vid Gothia Science Park i Skövde.

Simumatik AB utvecklar emuleringsmjukvara för att stödja digitaliseringen av industrin i den pågående revolutionen, den så kallade Industri 4.0. Med Simumatiks mjukvara kan exempelvis användarna skapa digitala tvillingar av produktionssystem för att genomföra virtuell driftsättning, vilket leder till avsevärt kortare ledtider för industriprojekt.

– Vi vill till Hannover och Industrial Automation för att marknadsföra vår nya produkt. Vi ska också träffa industriella komponenttillverkare för att etablera nya relationer och samarbeten. Mässan ger oss också en utomordentlig möjlighet till omvärldsbevakning och insyn i det senaste inom industriell teknik, säger Mikael Ayani, VD på Simumatik AB.

Mässan pågår mellan 1 och 5 april.

petri.ahonen@gsp.se, 0703-83 03 33

mikel.ayani@simumatik.com

Läs mer om Simumatik AB

Läs mer om Gothia Science Park

Läs mer om Industrial Automation, Hannovermesse

• mjukvara
  • industri 4.0
  • mässa
  • simumatik ab
  • hannovermesse
  • digitalisering
  • industriell teknik
  • företag

Gothia Science Park är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Gothia Science Park finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.gsp.se.