Skaraborg Invest investerar i Smoofit

Skaraborg Invest blir ny delägare i det nya innovativa företaget Smoofit, som etablerat sig i Gothia Science Park.

Skaraborg Invest är ett lokalt riskkapitalbolag ägt av Länsförsäkringar Skaraborg, Gothia Innovation AB och 14 lokala företagsledare i Skaraborg. Skaraborg Invest är i och med denna investering delägare i tolv innovativa företag i Skaraborg.

Smoofits affärsidé är att inom området inbyggda system och signalbehandling omsätta idéer till tekniska lösningar, med fokus på att förenkla och förbättra för sina kunder.

- En av de första tillämpningarna blir en konsumentprodukt inom området smarta hem, säger Smoofits VD Mikael Trieb.

- Det är oerhört glädjande att få investera i detta innovativa ingenjörsföretag, som fokuserar på sakernas Internet, konstaterar Carl Henrik Ohlsson, VD för Skaraborg Invest.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:

Mikael Trieb, VD för Smoofit, 0709-703096, mikael@smoofit.com

Carl Henrik Ohlsson, VD för Skaraborg Invest, 0708-717070, cho@skaraborginvest.se

• skaraborg invest
  • smoofit
  • informationsteknologi
  • kreativa miljöer

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av individer, verksamheter, miljöer och processer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. Gothia Science Parks fokusområde är IT och är kopplat till Högskolan i Skövde med spets inom dataspel, simulering, beslutsstöd och Virtual Engineering. Gothia Science Park drivs och utvecklas av Gothia Innovation AB.