​Snart börjar jakten i Kill to Collect

Svenska utvecklaren av Magicka 2 och Leviathan: Warships annonserar sitt nästa spel på Steam, packat med massor av 80-talsattityd, punkare och Cyborgs.

SKÖVDE, Sweden – den 16:e februari, 2016 – Pieces Interactive gjorde idag sitt första officiella uttalande om sin nya titel, Kill to Collect. Spelet är en 80-tals cyberpunk rogue-like med upp till fyra spelare co-op och kommer att lanseras på Steam under våren.

Den senaste teaser-trailern ger en introduktion till bakgrundsstory, karaktärer och gameplay. Kill to Collect rymmer utmanande, procedurellt genererade kartor och horder av fiender. Det bjuder också ett snabbt och högintensivt gameplay som uppmanar spelarna att lära sig från sina misstag och oundvikliga död.

Spana in nya trailern: https://www.youtube.com/watch?v=SlRJu2XE2MI&feature=youtu.be

Kill to Collect utspelar sig i den sista kända staden på jorden, Geoshelter Alpha, där laglösa slumområden i staden styrs av korrupta mega corps, kriminella och mänsklighetens minst uppskattade varelser. I denna dystopi, utgör köpta prisjägare den sista tunna linjen av lag och ordning. Spelare kan välja att spela fyra olika jägare, alla med sina egna egenskaper och stridstekniker som hjälp för att eliminera sina mål. Oavsett om valet av vapen är svärd, teknologiskt uppgraderade knytnävar, hagelbrakare eller elchocker är målet det samma – Kill to Collect.

Inspirerat av 80-talets cyberpunk-klassiker, bland andra Ghost in the Shell, levererar Kill to Collect en top-down actionpackad resa, komplett med ett synthwave sountrack. Med tre olika spellägen, ett varierat utbud av vapen att lära sig, levererar Kill to Collect en upplevelse med hög omspelbarhet till spelaren medan denne upptäcker nya kombinationer av strategier och utrustning.

"Vi vill skapa en actionbetonad rogue-like med ett grymt retrotema som spelaren snabbt kan hoppa in i för korta adrenalinfyllda spelsessioner" säger David Rosén, VD för Pieces Interactive.

"Utöver de sköna 80-talsvibbarna särskiljer sig Kill to Collect genom sitt komplexa och direkta stridssystem där spelaren inte har tid att svansa runt och fundera på sitt nästa drag. Tempot och striderna skapar ett momentum som känns gött rakt igenom.”

Välkommen till Press Day Stockholm

Pieces Interactive kommer att ge media en exklusiv möjlighet att se och testa Kill to Collect i morgon, på Press Day Stockholm:

Datum: 17 februari 2016

Tid: kl 16.00-23.00

Plats: Parkliv, Löfströmsvägen 8 i Sundbyberg

Mer information om eventet: http://pressday.confetti.events/

Mer information och följa Pieces

För mer information om Kill to Collect och Pieces Interactive, vänligen besök: http://www.killtocollect.com

Följ Pieces Interactive för nyheter och mer info och de senaste uppdateringarna om spelet:

Facebook: www.facebook.com/piecesinteractive

Twitter: www.twitter.com/PiecesInt

Media Kontakt

David Rosén

VD, Pieces Interactive

david.rosen(at)piecesinteractive.se

Om Pieces Interactive

Sedan 2007 då bolaget grundades, har Pieces Interactive släppt fler än 10 titlar på PC, konsol och mobila platformer, bland annat prestigefyllda titlar som Magicka 2 och Leviathan Warships. För mer information, vänligen besök: http://piecesinteractive.se/.

Pieces Interactive är stolt medlem av Sweden Game Arena, liksom en rad andra spelstudios, bland annat utvecklarna bakom Progress och Goat Simulator.