Stor satsning på kunskapsspridning inom informationssäkerhet

Oktober månad är utsedd till den europeiska informationssäkerhetsmånaden, European Cyber Security Month. För att uppmärksamma detta anordnar Gothia Innovation AB, tillsammans med Högskolan i Skövde och företag i Gothia Science Park, flertalet spännande aktiviteter med fokus på cybersäkerhet, integritet och informationssäkerhet under oktober.

Under sommaren har det pratats flitigt i media om organisationers digitala informationshantering. Det finns mycket att tänka på för en verksamhet när det handlar om att administrera information.

- Behovet av medvetenhet och kompetens inom informationssäkerhet är stort och har ökat i takt med digitaliseringen. Individer och verksamheter utsätts allt oftare för cyberhot och IT-angrepp, vilket ställer högre krav på verksamheter att säkerställa den kompetens som behövs för hantering av data och för att skydda sin information, säger Åsa Björk, verksamhetsansvarig för Gothia Science Park Open Arena och som drivs av Gothia Innovation AB.

Finns något för alla
Programmet kommer att bjuda på spännande aktiviteter där flera av företagen i Gothia Science Park står för innehållet, bland annat Combitech, Västgöta-Data, ATEA, Sigma och Actea. Även Högskolan i Skövde är med och bidrar med den senaste forskningen på området. Programmet har innehåll både på bredden och djupet för att det ska finnas något för alla olika yrkesroller.

Vad vill du veta mer om - klicka här och välj aktiviteter

Kort om Gothia Innovation AB
Gothia Innovation AB driver och utvecklar Gothia Science Park, en innovationsmiljö som ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. Gothia Innovation stöttar individer och företag med affärsutveckling, innovationsledning samt nätverks- och kompetensutveckling. Gothia Innovation AB grundfinansieras av Västra Götalandsregionen och Skövde kommun.

• informationsteknologi
  • informationssäkerhetsmånad
  • cyber security month
  • cyber security
  • informationssäkerhet
  • kreativa miljöer

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av individer, verksamheter, miljöer och processer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. Gothia Science Parks fokusområde är IT och kopplat till Högskolan i Skövde med spets inom Dataspel, Simulering, Beslutsstöd och Virtual Engineering. Gothia Science Park drivs och utvecklas av Gothia Innovation AB.