Sunscale Studios släpper sitt första spel "Hyss"

Parkföretaget Sunscale Studios släpper idag sitt första spel på den digitala plattformen Steam. Kasta kor och lös pussel i det lättsamma pusseläventyret Hyss!

Arga älvor, en kidnappad koflock och en förkrossad kodrottning. Använd huvudet och lös kluriga pussel för att rädda de kidnappade korna. Som hjälp på ditt uppdrag står en orädd (och otroligt gullig) koriddare till din tjänst. Kasta henne till ställen du själv inte når till eller led henne till ställen där du behöver en extra klöv. Hon kommer hjälpa dig på alla sätt hon kan för att rädda de kidnappade korna.

Hyss är ett lättsamt och charmigt pusseläventyr där du kontrollerar två karaktärer, Vilde och Grusa. Bär Vilde på Grusas axlar eller byt mellan de båda för att lösa olika uppgifter. Hyss, som utspelar sig i en förtrollande svensk skog, är en upplevelse för både ögat och örat, såväl som en utmaning för pusselentusiasten.

- Hyss riktar sig mot en mer vardaglig publik och är ett bra val för föräldrar som letar efter ett säkert, men klurigt, spel att spela med sina barn, eller för pusselentusiasten som letar efter en ny utmaning med en annorlunda twist. Eller för dem som helt enkelt vill kasta lite kor, säger Rebecca Romin, vd på Sunscale Studios.

Här hittar du spelet Hyss

KORT OM SUNSCALE STUDIOS

Sunscale Studios är ett av spelbolagen i The Game Incubator och består av fem utvecklare. Studion grundades 2018 och Hyss är deras första kommersiella spelsläpp. Mer info finns på deras hemsida.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Rebecca Romin, vd på Sunscale Studios, rebecca@sunscalestudios.com.

• pusseläventyr
  • pusselspel
  • hyss
  • sunscale studios

Gothia Science Park är en innovationsmiljö som ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. I Gothia Science Park skapas möjligheter för människor och företag att utvecklas och växa, vilket bidrar till såväl affärsmässig framgång som regional attraktivitet och tillväxt. Gothia Science Parks fokusområden är digitalisering och informationsteknologi med spetsområden inom fintech, dataspel och virtul manufacturing. Gothia Science Park finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.gsp.se.