The Game Incubator på plats under Game Connection

Sunscale Studios, Flamebait Games, Babloon Studios, Pathos Interactive, Winteractive och Itatake, tillsammans med affärsutvecklare från The Game Incubator, intar Paris och spelindustrimässan Game Connection 1-3 november.

Game Connection i Paris är en spelmässa där utvecklare, förläggare, distributörer och tjänsteleverantörer möts för att göra affärer, hitta nya partners, samarbeten och kunder. Game Connection infaller samtidigt som Paris Games Week, en mässa för allmänheten som årligen drar flera hundra tusen besökare.

- Målet med vår närvaro är att vi och bolagen snabbt ska komma i kontakt med en uppsjö av relevanta aktörer under bestämda former. Det är ett mycket effektivt resursutnyttjande både vad det gäller tid och insats i pengar. Vidare vill vi på The Game Incubator marknadsföra och knyta långsiktiga samarbeten samt spana efter kommande trender, berättar Fredrik Örneblad, affärscoach på Gothia Innovation AB som driver The Game Incubator.

Potentiella partners

Affärsutvecklarna från The Game Incubator är på plats för att främst stötta bolagen.

- Våra förväntningar på spelbolagen som följer med till Paris är att de tar chansen att möta alla potentiella partners. I dessa möten vill vi att de presenterar sina produkter och projekt på ett attraktivt sätt med ett tydligt fokus på samarbete och lärande, förklarar Fredrik.

Resterande tid lägger affärscoacherna på att möta och kartlägga nya aktörer samt träffa och underhålla tidigare kontakter.

- I förlängningen ser vi att dessa aktörer i sin tur kommer att skapa nya möjligheter för våra bolag.

Intresset för spelmässan i Paris ökar för varje år, främst från de större aktörerna inom spelindustrin.

- Till exempel valde Sony att i år inte avslöja sina spel under Europas traditionellt sett största mässa, Gamescom i Köln. Istället har de valt att göra detta under Paris Games Week, en spännande förflyttning av fokus, avslutar Fredrik Örneblad.

Om The Game Incubator

Under drygt tio år har Gothia Innovation AB utvecklat The Game Incubator till en nationell ledstjärna och en internationellt respekterad aktör som understödjer och bidrar till fler konkurrenskraftiga dataspelsföretag som kan etablera sig på den globala marknaden.

• game connection
  • inkubator
  • itatake
  • winteractive
  • pathos interactive
  • babloon studios
  • flamebait games
  • sunscale studios
  • företagsinkubator

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av individer, verksamheter, miljöer och processer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. Gothia Science Parks fokusområde är IT och kopplat till Högskolan i Skövde med spets inom Dataspel, Simulering, Beslutsstöd och Virtual Engineering. Gothia Science Park drivs och utvecklas av Gothia Innovation AB.