Tillförordnad VD för Science Park Skövde AB utsedd

Styrelsen för Science Park Skövde AB har den 7 oktober utsett Karolina Sahlström till tillförordnad VD till dess att en ny VD rekryterats.

I ett pressmeddelande måndagen den 30 september meddelade styrelsen för Science Park Skövde AB att man avsåg utse Karolina Sahlström till tillförordnad VD för Science Park Skövde AB efter det att dåvarande VD skilts från sin tjänst.

Karolina Sahlström är idag VD för Kreativa Hus Skövde AB som ägs av Skövde Stadshus AB. Efter genomförda fackliga förhandlingar tillträder Karolina nu tjänsten som tf VD för Science Park Skövde AB. Hon kommer att kombinera den med ansvaret som VD för Kreativa Hus Skövde AB.

– Genom att anställa Karolina som tillförordnad VD säkerställer vi en stabilitet för såväl personal som samarbetspartners och andra intressenter, säger Leif Hultman, styrelseordförande för Science Park Skövde AB.

– Jag känner ett stort ansvar inför uppdraget. Tillsammans med personalen kommer jag att driva verksamheten vidare till dess att en ny VD är på plats, säger Karolina Sahlström.

Rekrytering av permanent VD kommer att påbörjas inom kort.

Leif Hultman
Ordförande Science Park Skövde AB

Karolina Sahlström
Tf VD Science Park Skövde AB

• science park skövde ab
  • företag

Kort om Science Park Skövde

Science Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.