Ny Scientologi-kyrka i Taiwan

Den ideala Scientologi-kyrkan i Kaohsiung, Taiwan invigdes lördagen den 7 december. Ceremonin besöktes av mer än 4.000 scientologer från hela Asien och Oceanien. David Miscavige, styrelseordförande för Religious Technology Center och kyrklig ledare för religionen Scientologi, invigde personligen den nya kyrkan. Representanter från stadens ledning och Taiwans regering  fanns på plats för att fira öppnandet av denna första Ideala Kyrka i Asien. Där fanns den nationella politiska rådgivaren till presidenten i Taiwan Liang-Chi Tan, Dr Cheng-Hsiung Huang representant för inrikesministeriet, Ching-Yao grundare och VD för Jinghua Society Kulturfonden, Tzu-Wen Tseng generaldirektör för Kaohsiung s Civil Affairs Bureau, Po-Lin Huang kommunalråd i Kaohsiung, Lung-Hui Chung ordförande för Internationella fonden för fredligt avskaffande av opiumgrödor. Bara ett kvarter från Love River, platsen för alla traditionella taiwanesiska fester och festivaler, står kyrkans nya hem på Seven Sages Road i hjärtat av Kaohsiung. Byggnaden mäter 10.000 kvadratmeter, vilket gör den till den största Ideala kyrkan i världen och den första i sitt slag i Asien. Den nya kyrkan var nödvändig på grund av den explosionsartade tillväxten av Scientologirörelsen i Taiwan. Den kommer att erbjuda alla Scientologi-tjänster och vidare fungera som ett hem för människor av alla religioner för att arbeta tillsammans för att åstadkomma förbättringar i Kaohsiung.

Som erkännande av kyrkans frivilliga arbete, sade Liang-Chi Tan Taiwans nationella politiska rådgivare till presidenten: "Din kyrka har bistått med hjälp i vårt land i mer än två decennier. Som många kan minnas, när jordbävningen ”mega 921” drabbade Taiwan, var det en katastrof av oerhörd omfattning. Scientologi-kyrkan skickade omedelbart volontärer för att hjälpa till att hantera katastrofen. Så det kom inte som någon överraskning för mig att ni belönades av ordföranden i Taiwan med utmärkelsen Goda medborgare, Goda gärningar för ert arbete under denna jordbävning. "

Dr Cheng-Hsiung Huang sade: "I åratal har ni ägnat er tid och liv åt antidrogarbete och spridning av mänskliga rättigheter. Så jag talar till er i dag på uppdrag av ministeriet för att förkunna att Scientologikyrkan nu har vunnit den nationella "Excellent religious group Award" 10 år i rad. "

Grundaren och ordföranden i Jinghua Society kulturfonden, Ching-Yao, hedrade arbetet av Scientologins grundare L. Ron Hubbard, när han sade: "Mr Hubbard brydde sig mycket om människans öde. Vi delar samma mål - en bättre värld. Det måste sägas att denna kyrka är byggd för att uppfylla allt som han föreställde sig för människan. Du har mina mest uppriktiga välsignelser, genom dina välvilliga ansträngningar kommer du att göra en vackrare värld och bringa lycka till mänskligheten. "

Generaldirektör för Kaohsiung s Civil Affairs Bureau, Tzu-Wen Tseng, sade: "På uppdrag av borgmästare och Kaohsiung Citys regering, skulle jag vilja uttrycka vår uppskattning och varmt välkommen till varje scientolog från Taiwan och utomlands. Det är vår önskan att Scientologikyrkan expansion får staden Kaohsiung att blomstra och blomstra. Låt oss arbeta tillsammans för att skapa en bättre värld."

Scientologi-kyrkan i Kaohsiung följer i kölvattnet efter öppnandet av Ideala Kyrkor i Portland, Oregon, Pretoria, Sydafrika, Cambridge i Ontario, Kanada, Padova, Italien, Tel Aviv-Jaffa, Israel, Los Gatos, Kalifornien, Buffalo, New York, Phoenix , Arizona, Denver, Colorado, Stevens Creek i San Jose, Kalifornien, Orange County, Kalifornien, Greater Cincinnati, Ohio, Sacramento, Kalifornien, och Hamburg, Tyskland.

Andra Ideal Kyrkor öppnade de senaste åren inkluderar Malmö, London, Moskva, Bryssel, Berlin, Madrid och Rom i Europa, Melbourne, Australien, Johannesburg, Sydafrika, New York, New York, Washington, DC, Los Angeles, Inglewood, Pasadena och San Francisco , Kalifornien, Tampa, Florida, Nashville, Tennessee, Seattle, Washington, Dallas, Texas, Quebec City, Kanada, och Mexico City, Mexiko.

För en fullständig lista över Scientologi Ideala Kyrkor, besök Scientology.org .

_________________

Scientologi-religionen grundades av författaren och filosofen L. Ron Hubbard. Den första Scientologi-kyrkan bildades i Los Angeles 1954, och religionen har expanderat till mer än 11.000 kyrkor, missioner och anslutna grupper, med miljontals medlemmar i 184 länder.