Södra Station frontar Scoretts nya kampanj.

Södra Station frontar textilkampanj för Scorett

Högaktuella Södra Station

Nirob Islam, Fredrik Danielson och Sara Hjellström gör melankolisk och atmosfärisk pop under namnet Södra Station.

I maj 2016 fick Södra Station Ted Gärdestadstipendiet för att trion”lyckats förvalta som förnya det svenska poparvet”. Som om det inte vore nog, blev Södra Station en av tre nominerade i kategorin Årets rookie på Denniz Pop Awards 2016 - och nominerade inom kategorin Årets pop på P3 Guld 2017.

Trion är inte bara artister utan även framgångsrika låtskrivare och har skrivit låtar till bland andra The Fooo Conspiracy, Mike Perry, Astrid S och The Chainsmokers. Sara och Nirob skrev låten “All We Know” åt världsakten The Chainsmokers och även sommarhiten "The Ocean" med Mike Perry där Sara sjunger under namnet SHY Martin.

Kampanj på Scorett

”Södra Station står för ett modernt och urbant uttryck med en stor portion nytänkande och är en av Sveriges intressantaste musikfenomen just nu, varpå det känns extra kul att få ihop denna kampanj”, säger Johanna Jacobson Backman, marknadskoordinator på Scorett.

Södra Station är aktuell med ny musik under våren och främst med nya singeln ”16” som släpps 21 april.

Kampanjen lanseras under vecka 17 i alla Scoretts butiker och digitala kanaler.

Arbetsgrupp:
Idé och projektledning: Scoretts marknadsavdelning
Modeller: Södra station; Nirob Islam, Fredrik Danielson och Sara Hjellström
Foto: Daniel Stigefelt
Styling: Amanda Ljungqvist
Hår och make: Evelina Andersson

Vid frågor kontakta Johanna Jacobson Backman, Scorett Footwear AB
Johanna.jacobson.backman@scorett.se

Ämnen

För mer information om Scorett, följ oss på: scorett.seInstagramFacebookYoutubeVimeo

Peter Blomquist

Presskontakt VD 010-4980954
Eva-Lena Svensson

Presskontakt Chef kunderbjudande

Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare!

Scorett bildades som en frifackkedja 1989 och är idag en av Sveriges ledande detaljistkedjor inom skor. Scorett har expanderat kraftigt de senaste åren och idag finns ca 80 butiker. Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare och för att ge de bästa kunderna extra förmåner har Scorett en kundklubb som heter Solemate. Sedan 2011 finns Scorett även som e-handel.

Oavsett butikskoncept så arbetar Scorett med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med hög kvalitet och god komfort till bra priser. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling – vilket är nyckeln till vår framgång. Scorettgruppen omsatte 848 mkr år 2015. Huvudkontoret ligger på västkusten i skostaden Varberg.

Scorett Footwear AB
Härdgatan 22-24