Screen Capital förvärvar Nino Labinteriör

Screen Capital har den 23 juni förvärvat Nino Labinteriör AB. Nino Labinteriör utvecklar och tillverkar högteknologiska produkter och lösningar inom avancerad skyddsventilation, LAF-utrustning och inkubatorer, värme- och klimatskåp till kunder inom forskning, industri, sjukhus och läkemedel. Bolaget bildades 2013 och har haft en kraftig tillväxt sedan dess. Nino Labinteriör är en av de ledande aktörerna i Skandinavien och försäljningen ökar snabbt även i övriga Europa. För räkenskapsåret 2020/2021 beräknas omsättningen uppgå till cirka 65 MSEK med en EBITDA om cirka 13 MSEK. Verksamheten bedrivs i Kungsbacka och har 20 anställda.

Grundarna Christian Janson-Wiklund och Niclas Nordin kommer att kvarstå som minoritetsägare och Christian Janson-Wiklund kommer att fortsätta som CEO.

”Vi är mycket imponerade över det arbete Christians och Niclas gjort tillsammans med medarbetarna som gjort Nino Labinteriör till en av de ledande aktörerna inom sitt segment och vi ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget tillsammans” säger Anders Längnäs på Screen Capital.

”Vi är väldigt glada och känner oss mycket trygga med att Screen Capital tar över som ny majoritetsägare i bolaget. Deras erfarenhet, företagsanda och inte minst långsiktighet ger Nino Labinteriör fantastiska möjligheter att fortsätta utvecklas och kommer över tid göra stor skillnad för medarbetare och alla våra kunder” säger Christian Janson-Wiklund.

För mer information om Nino Labinteriör se www.ninolabinterior.se och för mer information om Screen Capital se www.screencapital.se

För frågor, vänligen kontakta:

Christian Janson-Wiklund, CEO och delägare Nino Labinteriör AB, 0705- 16 66 70, christian@nliab.se

Niclas Nordin, delägare Nino Labinteriör, 0706- 66 80 89, nno@ninolab.se

Anders Längnäs, CEO Screen Capital, 0709- 29 12 68, anders.langnas@screencapital.se

Screen Capital är ett svenskt privatägt investeringsbolag med bas i Västsverige som investerar i små och medelstora bolag. Då vi inte har externt riskkapital kan vi ha en evig investeringshorisont. Vår ambition är att göra bra bolag ännu bättre tillsammans med bolagens ledning och personal.

• Finans

• Skåne

Screen Capital är en långsiktig, engagerad och ansvarstagande ägare. Vi tillför kapital och tillsätter styrelser som är ett viktigt stöd till portföljbolagens ledningar och bidrar till bolagens utveckling.

Anders Längnäs

Presskontakt CEO