Kivra ingår samarbete med Scrive

Nu vässar både Scrive och Kivra sina erbjudanden genom ett nytt samarbete. Det innebär att avtal som godkänts och signerats med Scrive, kan skickas direkt i Kivra till avtalande parts Kivra-konto.

– När möjligheten dök upp kändes det självklart att dra nytta av Kivras stora användarbas. Vår mission är att hjälpa våra kunder med sina digitala initiativ och det gör vi onekligen genom att samarbeta med Kivra, säger Viktor Wrede, VD på Scrive.

Både Kivra och Scrive ser att samarbetet kommer göra hela kundresan smidigare. Även kommunikation som sker efter signering med Scrive, exempelvis välkomstbrev och kundfakturor, kan naturligtvis och företrädesvis också skickas med Kivra. För kunden innebär det att allt samlas på ett och samma ställe, tillgängligt och säkert.

– Att samarbeta med Scrive och deras erbjudande går helt i linje med det vi på Kivra arbetar för. Att inte enbart erbjuda bra, separata tjänster – utan att skapa en hel, sammanhängande digital infrastruktur, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Samarbetet mellan Scrive och Kivra inleddes i april 2020.

• Nya produkter, tjänster

• saas
  • elektronisk signering
  • e-signering

Scrive är den ledande e-signeringsleverantören i Norden med kunder i över 30 länder. Scrive erbjuder en omnikanallösning för elektroniska underskrifter av avtal, blanketter och formulär som fungerar på alla enheter.
De e-signerade dokumenten förseglas med en digital signatur via blockkedjeteknik.
Besök oss på www.scrive.com/se