Årets campingkatalog är här

Årets campingkatalog är här

Snart landar den 36:e upplagan av branschorganisationen SCR Svensk Campings stora katalog Svensk Camping 2019 hos 150 000 svenska hushåll och för många är det startskottet på årets semesterplanering. Tillsammans med Camping.se, som är en av Sveriges största turistsajter med mer än 3 miljoner besök per år, presenteras totalt fler än 400 anläggningar som tillsammans erbjuder 9 000 stugor och 75 000 tomter.

Katalogen presenterar alla klassificerade och branschanslutna campinganläggningar, samt inspirerar med reportage och destinationstips från hela Sverige.

Årets upplaga av Svensk Camping produceras på svenska, engelska och tyska och trycks i en total upplaga om ca 475 000 ex. Katalogen delas ut gratis och förutom till de 150 000 hushållen, distribueras den via campingplatser, turistbyråer, husvagns-husbilsåterförsäljare och på olika mässor i Sverige och utomlands.

Läs katalogen på webben

SCR Svensk Camping grundades 1967 och är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare. Vi stödjer våra medlemmars utveckling genom affärs- och verksamhetsutveckling samt nationella och internationell marknadsföring. SCR driver Camping.se som är Sveriges största webbplats för bokning av campingboende med 3 miljoner besök per år, samt Camping Key Europe, ett digitalt förmåns- och incheckningskort som ger rabatt på 3 000 campingplatser i Europa. Camping Key Europe har idag 75 000 användare i Sverige.

Eva Svärd

Presskontakt Marknadsansvarig 031-355 60 05