Unik personskyddsutbildning – Nationellt och Internationellt godkänd

Scutus Protection, i samarbete med European Security Academy, erbjuder nu en unik möjlighet för dig som önskar en RPS godkänd personskyddsutbildning, internationell SIA godkänd personskyddsutbildning, FPOS sjukvårdsutbildning samt dessutom en av RPS godkänd skjutvapenutbildning. Detta innebär att du, efter godkänd utbildning, har möjlighet att omgående arbeta som personskyddsväktare både nationellt och internationellt.

”Vi är självklart mycket stolta över att presentera den första heltäckande utbildningen för de som vill arbeta med auktoriserat personskydd såväl i Sverige som internationellt. Tidigare har man varit tvungen att genomföra både två, tre och i vissa fall fyra utbildningar för att få denna kompetens, något som gör vår utbildning helt unik.

Efter att ha jämfört ett flertal olika alternativ kom vi fram till att ESA:s utbildningsanläggning är helt överlägsen när det gäller att erbjuda kursdeltagarna de bästa förutsättningarna oavsett om det handlar om de teoretiska ämnena eller de praktiska momenten och övningarna.

Kombinationen av ESA:s och Scutus erfarenhet och kunskap gör att vi känner oss väldigt trygga med att denna utbildning kommer att uppfylla även mycket högt ställda förväntningar från deltagarna. Med denna utbildning visar vi än en gång att Scutus ligger i framkant när det gäller att erbjuda både tjänster och utbildningar av högsta kvalité.”

Tage Åström
Operativ chef
Scutus Protection

Ämnen

Vi som arbetar på Scutus har mångårig erfarenhet från olika befattningar inom polisen, privata säkerhetsföretag och försäkringsbranschen.
Scutus är verksamma inom privata utredningar, risk & hotbildsanalyser samt ett av länsstyrelsen auktoriserade företag med rätt att utföra personskydd, all Scutus verksamhet sker underättelsebaserat.

Scutus internationella nätverk är omfattande, och i vårt kontaktnät finns företag och personer som representerar det främsta inom respektive säkerhetsområde.

Vår kompetens och erfarenhet gör att Scutus alltid kan leverera kvalitativa och unika säkerhetslösningar till Er.

Scutus är ISO-certifierade inom ISO 9001:2015 & ISO 14001:2015

www.scutus.se

Professionell säkerhet och trygghet, dygnet runt.

Certifierade enligt ISO 9001, 14001, 27001, 18788

Scutus Security Group AB