Välbesökt premiär av Executive Insights

Den 30 mars gjorde SDS Life Science, BioStock och DNB gemensam sak och välkomnade till Executive Insights, en konferens för nyckelaktörer inom life science. Evenemanget lockade cirka 100 ledare inom branschen. ’’Diskussionerna på Executive Insights gav värdefulla insikter om hur företag kan navigera och positionera sig på lång sikt’’, säger Maria Lundberg, vd på SDS Life Science.

Cecilia Perlind och Kjell A. Nordström huvudtalare

Cecilia Perlind och Sana Alajmovic, VD för Sigrid Therapeutics, inledde dagen och diskuterade vikten av att bygga ett starkt varumärke för att effektivt kommunicera med kunder och sticka ut på en konkurrensutsatt marknad.

Kjell A. Nordström, ekonom och författare, talade om det föränderliga globala landskapet och internationaliseringsprocessen, verksamheter på lokala marknader som expanderar till större som USA.

Utöver dessa delade Martin Åmark, vd för Xbrane, med sig av sina insikter om partnering. Renee Aguiar-Lucander, vd för Calliditas Therapeutics, pratade om bolagets resa mot den amerikanska marknaden.

Thomas Eldered, styrelseordförande för Flerie Invest, och Karl Tobieson, VD för Linc diskuterade sina respektive företags investeringsstrategier.

Paneldiskussion om fundraising

Evenemanget innehöll också en paneldiskussion om fundraising på en utmanande marknad, med Magnus Ranje från DNB Sweden, Anna Gisselsson på Almi Invest, Johan Christenson på Healthcap och Johan Kördel från Sound Bioventures.

Paneldeltagarna diskuterade svårigheterna med att skaffa kapital på den nuvarande marknaden, men lyfte också fram potentialen för skandinaviska företag att attrahera amerikanska investerare på grund av regionens höga kompetens och låga kostnader.

• föreläsningar
  • evenemang