Seavus deltar på THS Armada 20–21 november

Seavus deltar på THS Armada 20–21 november

Träffa Seavus den 20–21 november på THS Armada. THS Armada är Skandinaviens största karriärmässa för studenter på Kungliga Tekniska högskolan. Varje år samlas över 12 000 studenter för att träffa företag inom olika branscher för att hitta ett jobb, bygga sitt nätverk och för att hitta examensarbeten.

Under 2018 har Seavus i Stockholm haft fyra studenter som har genomfört sina examensjobb hos oss. De har fördjupat sig inom bland annat AI och innovation, Explainable AI och automatisk extrahering av mötesdokumentation med stöd av AI.

- Det är oerhört utvecklande både för studenter och för oss som företag att komma i kontakt med nyfikna och ambitiösa studenter. Examensjobben som utförts under 2018 håller väldigt hög kvalitet och har bidragit till utvecklingen av områdena inom både NLP (Natural Language Processing)och Explainable AI, säger Reijo Silander, ansvarig för forskning och utveckling på Seavus i Stockholm.

Seavus är på plats under mässan för att prata med studenter om de examensjobb vi erbjuder inom Artificiell intelligens under 2019.

- Det är viktigt för Seavus utveckling inom AI området att samarbeta med högskolor samt få examensarbeten genomförda på hög nivå och KTH lever upp till dessa krav. Vi hoppas kunna erbjuda 2–4 studenter möjlighet under våren 2019 att genomföra sitt exjobb hos oss, avslutar Reijo Silander.

Är du intresserad av att komma i kontakt med Seavus och är nyfiken på de exjobb som vi erbjuder. Träffas oss på THS Armada i november.

I exjobbsportalen hittar du våra utlysta exjobb:

Abstractive summarization of meetings and dialogues (1 person) – 30 HP

Generative Adversarial Networks in Natural Language Processing (1-2 persons) – 30 HP

Interface Design for Explainable Deep Models in NLP (1 person) – 15/30 HP

Open Thesis (1 person) – 15/30 HP

Kontaktperson för examensarbete:

Reijo Silander
reijo.silander@seavus.com

Skicka in din ansökan till Reijo senast 26 november 2018.