Sector Alarm vinner Årets Employer Branding företag 2020

Ledningen i detta innovativa företag ställde sig tidigt frågan ”Hur ska vi förtjäna de bästa talangerna” och började staka ut sin employer brandingplan som arbetsgivare. På den vägen har de lärt sig hur employer branding skapar värde och hur dessa frågor både påverkar engagemang och lönsamhet. Motiverade medarbetare som blir involverade i företagets stora frågor och förstår varför de går till jobbet levererar mer energi, fler idéer och gör stor skillnad i kundrelationer. Det är dags att lyfta på hatten för dessa nytänkare och innovatörer med fokus på försäljning och marknadsföring. Så löd motiveringen när Sector Alarm blev utsedda till Årets Employer brandning företag 2020 på Universum Awards.

”Vi är otroligt stolta och glada över den fina utmärkelsen, Employer Branding är något som ligger oss varmt om hjärtat. Stort tack till våra medarbetare som sprider Sector Alarms värderingar varje dag, det är de som gör det verkliga jobbet” Säger Trine Krohnstad, HR Direktör på Sector Alarm

Employer Branding är en självklar satsning och Sector Alarm har jobbat strategiskt med frågan i många år. Att alla anställda känner en gemenskap, stolthet och arbetsglädje är utgångspunkten i arbetet. Sector Alarm har ca 600 anställda runt om i landet så att se till att arbetsglädjen sprids till alla medarbetare är en mycket viktig del av employer brandingarbetet.

Det hålls internutbildningar för alla ledare i bolaget, där det diskuteras vad employer branding är och att det inte är en enskild aktivitet utan något som pågår varje dag. Det hålls workshops med ledarna för att gå igenom vad som händer för en anställd före, under och efter sin anställning på Sector Alarm. Att bygga Sector Alarms arbetsgivarvarumärke är lika viktigt för kommande anställda, de som är anställda idag men även de som lämnar för nya utmaningar.

”Sector Alarms ledare gör ett enormt arbete när det kommer till employer branding. De är de som gör det dagliga jobbet och sprider känslan vidare i sina team. Att ha en gemensam vision om vad employer branding är för oss och hur vi vill sprida det i organisationen är grunden och sen jobbar hela bolaget tillsammans för att föra arbetet framåt och det är otroligt att se våra medarbetares engagemang för frågan” Säger Jerker Krabbe, VD på Sector Alarm