Securitas tecknar avtal med Alcro Pro Centers tio butiker i Sverige. Foto: Alcro Pro Center.

Securitas tecknar avtal med Alcro Pro Center

Alcros yrkesbutiker, Pro Center, har tecknat avtal med Securitas. Säkerhetsföretaget förväntas leverera säkerhetsprodukter för maskinväggar till kundens tio butiker i Sverige. Diskussion pågår också om hur fler produkter, så som varularm, kundräknare och trådlöst butiksljud, ska kunna säkra och effektivisera butikerna ytterligare. Securitas avtalsansvarig, Henrik Tagesson är nöjd med förvärvet.
– Vi ser att den här typen av byggvaruhus och DIY-marknader växer och där vi i dagsläget redan har flera stora kunder vilket såklart är ett kvitto på att det vi gör och erbjuder för lösningar är helt rätt. Att Alcro Pro Center nu också har tecknat avtal med oss känns jättebra! Säger han.

Då svinn och stölder är vanliga så är säkerhetsprodukterna som Securitas levererar både kostnadseffektiva och diskreta, så kunden enkelt ska kunna dema och testa en produkt utan att dem sitter fast eller är inlåsta. En positiv bieffekt är också att det blir ordning och reda i butikshyllorna då produkterna inte går att bära runt på i butikerna och hamna på fel plats.

Avtalet trädde i kraft den 1 november 2020 är tecknat på 1 år med löpande förlängning.