RISKsolution hos Kommunalförbundet södra Hälsingland

Kommunalförbundet södra Hälsingland har börjat arbeta med RISKsolution XT (Extended) i samband med sin interna riskhantering.

Kommunalförbundet södra Hälsingland driver området samhällsskydd, säkerhet och beredskap och i det begreppet ingår kommunerna Ovanåker, Bollnäs och Söderhamns interna skydd och krishanteringsförmåga samt den traditionella Räddningstjänsten.

RISKsolution XT (Extended) är ett IT-stöd som hanterar hela riskhanteringsprocessen där också möjligheten att göra verksamhetsbeskrivningar finns. Ta med din verksamhets prioriterade åtgärder med vitala resurser in i riskanalyserna för att se hur individuella risker påverkar din verksamhet på detaljnivå.

IT-stödet innehåller också risk- och åtgärdskostnader, kostnadsnytta samt handlingsplan med uppföljning.

Genom att följa alla steg i programmet uppnås en komplett riskanalys och allt som genomförs och dokumenteras samlas i RISKsolution. Detta underlättar arbetet med riskhantering och istället kan fokus läggas där det behövs; på att genomföra åtgärder för att minska de risker som identifierats.

• risksolution xt
  • kommunalförbundet södra hälsingland