Strukturerad riskhantering hos Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg håller årligen ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. De har drygt 500 anställda och en omsättning på cirka 800 Mkr.

Svenska Mässan äger och förvaltar ett fastighetsbestånd som omfattar 145 000 kvm. Lokalerna består av mässhallar, konferens- och kontorslokaler, restauranger samt hotellbyggnader. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan.

För att upprätthålla en hög säkerhet krävs ett gediget förebyggande säkerhetsarbete. Säkerhetsorganisationen på Svenska Mässan har bestämt sig för att använda RISKsolution Basic i nätverk som IT-stöd i detta arbete. Genom att arbeta med riskhantering inom det interna nätverket kan varje användare utnyttja den gemensamma databasen i programmet och på så sätt ta del och dela med sig av intern kunskap utan att riskera sekretessklassad information.

RISK solution Basic är ett IT-stöd som ger dig möjlighet att utföra fullständiga riskanalyser genom att risker, brister och åtgärder beskrivs, värderas och hanteras. Programmet är ett stöd för hela riskhanteringsprocessen och kan naturligtvis användas inom flera olika verksamhetsområden beroende på vilket behov som finns. IT-stödet är ett internutvecklat program från Security Solution Scandinavia AB.

• svenska mässan

• Stockholm

Security Solution AB är ett Göteborgsbaserat företag som har mångårig erfarenhet inom säkerhetsbranschen. Vi fokuserar på att ge våra samarbetspartners en helhetslösning inom förebyggande administrativ säkerhet genom att erbjuda både IT-stöd och produktnära tjänster.