SEKAB välkomnar Sofia Domeij som ny säljare av gröna kemikalieprodukter

SEKAB vill idag berätta den glädjande nyheten att vi har rekryterat en ny medarbetare till företaget. Sofia Domeij arbetar som  säljare för våra gröna kemikaliprodukter.

Sofia Domeij har studerat till Civilingenjör inom Teknisk kemi med miljöinriktning och har dessutom en lång bakgrund som längdskidåkare och skidskytt. Under sina 15 år i landslaget har hon deltagit i ett flertal världsmästerskap och olympiska spel, nu senast i Vancouver 2010. Det är en rad värdefulla erfarenheter och ett stort kontaktnät som hon tar med sig till SEKAB.

Sofia offentliggjorde idag att hon avslutar sin långa elitidrottskarriär som först längdskidåkare och de senaste åren som skidskytt för att påbörja sin nya karriär på SEKAB. Såhär säger Sofia själv om sin nya tjänst:

– SEKAB som företag har alltid intresserat mig och det känns jättespännande med en tjänst som kombinerar mitt intresse för kemi med kundrelationer och försäljning. När det dessutom handlar om grön kemi blir det ännu mer intressant. Det är så viktigt att vi strävar mot att minska användandet av fossila råvaror och istället satsar på alternativa drivmedel och gröna kemikalier som inte påverkar miljön negativt.

Vi på SEKAB hälsar Sofia välkommen till oss!

Ylwa Alwarsdotter

• Petroleum, olja, gas