Företagsengagemang som gör skillnad

Rädda Barnens stegtävling har sedan starten 2012 genererat över 650 000 kr till barn i utsatta situationer i världen. En summa som inte hade varit möjlig utan engagerade arbetsplatser runt om i Sverige som valt att gå för barns överlevnad. På köpet har de dessutom bidragit till att medarbetarna förbättrat sin egen hälsa. För varje deltagare skänker Select Wellness 50 kr till Rädda Barnens globala hälsoarbete.

En stegtävling är en klassiker som verkligen fungerar. En kul aktivitet som sporrar till mer rörelse i vardagen. Kan varje persons deltagande dessutom bidra till att barn i utsatta situationer runt om i världen får det lite bättre blir aktiviteten extra motiverande.

• Det är fantastiskt kul vilket engagemang Rädda Barnens Stegtävling skapar på Sveriges arbetsplatser. Det här är en aktivitet där alla är vinnare och vi är otroligt stolta över att tillsammans med arbetsplatser runt om i landet lyckats donera över 650 000 kr till Rädda Barnens viktiga arbete. Nu hoppas vi att ännu fler antar utmaningen och blir med oss i vår. För sammanhållningen på arbetsplatsen, för din hälsa och inte minst för barnens skull, säger Magnus Häggström, vd Select Wellness.

Varje år dör 6,2 miljoner barn innan fem års ålder i sjukdomar som kan förebyggas. 1 miljon av dem dör samma dag som de föds. Rädda Barnens globala hälsoprojekt EveryOne syftar till att radikalt minska dödligheten bland barn genom hälsoinsatser för både mödrar och nyfödda.

• Vi är stolta och glada över samarbetet med Select Wellness, säger Marie Dahlgren som är chef för Rädda Barnens företagssamarbeten. Stegtävlingen är ett utmärkt sätt för företag att skapa engagemang hos anställda och kunder och pengarna gör stor skillnad för barns hälsa och överlevnad runt om i världen.

I vår får alla arbetsplatser i Sverige återigen chansen att vara med och göra skillnad för barn över hela världen. Den 13 april startar nästa omgång av Rädda Barnens stegtävling. Ta chansen att göra något för både medarbetarnas som barnens hälsa! Läs mer på www.steg.se