SELMA SPA, BESÖKARNAS FAVORIT

Resia har i dagarna presenterat sin Resiabarometer, en kartläggning över trender kring svenska folkets resande. Spa är fortsatt en trend och Selma Spa i Sunne har blivit framröstat som årets favorit-spa.

I Resiabarometern sammanställs vinterns hetaste trender utifrån 1200 respondenter och bokningsstatistiken för vinterns semesterresor inom charter, reguljärflyg och paketresor. Resia har lokaliserat fem olika trender och en av dessa är ett ökat intresse för spa.

Svenskarna fortsätter att söka både själslig och kroppslig njutning och avkoppling i olika former av spabehandlingar. Det ökande intresset syns både här hemma på svenska spahotell, där efterfrågan växer och gäster idag kan välja mellan fler och längre behandlingar med inspiration från både öst och väst. Årets favorit-spa i Resiabarometern blev Selma Spa i Sunne.

-          Vi är stolta och glada över denna titel. Det visar att vår 20-åriga erfarenhet och alla våra härliga medarbetare uppskattas av våra gäster. Med detta i ryggen, tillsammans med vårt nyrenoverade spaområde och våra nya hotellrum har vi stora förhoppningar på att leva upp till favoritskapet berättar Anders Pertun, VD på Selma Spa.

När det gäller de trender som Selma Spa märker av själva så ökar gästens medvetenhet och träningsvilja, fler och fler av gästerna deltar på något av våra träningspass eller ger sig ut en tur i skogen. Samtidigt som de vill koppla av och njuta.

-          Både avkoppling och aktiviteter är det som gäller, eller Mjölksyra & Champagne som vi själva brukar kalla fenomenet berättar Anders. Nu i samband med höstlovet har vi många familjer som besöker oss, och de vill naturligtvis koppla av från skola och arbete, men också aktivera sig tillsammans.

För mer information kontakta Anders Pertun på 070-353 44 11
anders.pertun@selmaspa.se