Ny VD för Semcon

Styrelsen för Semcon AB har beslutat utse Lars-Inge Sjöqvist, idag ansvarig för Semcons affärsområde Informatic till tillförordnad Verkställande Direktör. Hans Johansson lämnar posten som VD efter 25 år i bolaget. Hans Johanssons genom åren omvittnat skickliga entreprenörskap har varit viktigt för bolagets utveckling och Semcon står nu starkare än någonsin. Hans Johansson lämnar Semcon, även som styrelseledamot, då det inte funnits en samsyn med styrelsen i hur bolagets skall ledas. Styrelsens Ordförande Christian W. Jansson kommenterar beslutet ”Semcon står väl rustat för framtiden och kommer att fortsätta sin planerade expansion såväl internationellt som på existerande marknader. Hans Johanssons med sin entreprenöranda har betytt mycket för Semcons uppbyggnad men nu är det dags för nya krafter att ta över.” För mer information kontakta: Christian W. Jansson, Ordförande i styrelsen för Semcon AB 070-995 02 01 Semcon är 1 700 nyfikna och energiska människor som brinner för att skapa smarta och effektiva IT-lösningar, användarvänlig teknikinformation samt designar, konstruerar, utvecklar och omvandlar produktidéer till försäljningssuccéer. Semcon finns idag i Sverige, Australien, Danmark, Kina, Malaysia, Norge, Storbritannien och Ungern, samt via partners i Belgien, Frankrike, Grekland, Holland, Portugal och Spanien. Semcon omsätter 1,5 miljarder kronor (2005) och är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40-lista.

Per Nilsson

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef 0739-737200