Endast ägg från frigående höns

Endast ägg från frigående höns

100% av äggen som ingår i våra livsmedel för barn kommer från frigående höns.

Semper har en policy om att endast ägg från frigående höns ska användas i våra livsmedel, i de fall ägg används. I samtliga livsmedel för barn är det genomfört till 100%. I det glutenfria sortimentet återstår endast att utreda fyra livsmedel innan vi säkert kan säga att det är 100% i det glutenfria sortimentet också.

Om Semper:
Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande aktör i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionsanläggningar finns i Götene och Falun. Semper har cirka 240 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5
miljarder SEK. Läs mer på www.semper.se

Sedan 2006 ingår Semper i det internationella livsmedelsföretaget Hero Group. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Heros huvudkategorier är barnmat, modersmjölksersättning, glutenfria livsmedel, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Gruppens mission är “Delight consumers by conserving the goodness of nature” och produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Hero Group har drygt 4 00 medarbetare i 19 länder.