Andreas Olofsson blir Sverigechef på Semper

Andreas Olofsson blir Sverigechef på Semper

Semper förstärker organisationen genom att rekrytera Andreas Olofsson som Country Manager för Sverige. Andreas kommer närmast från en position som Country Manager Sweden på Mercante. Dessförinnan arbetade han i åtta år på OLW, varav drygt fyra år som Sverigechef.

– Vi är väldigt glada att Andreas har valt att börja hos oss på Semper. Som marknadsledare i Sverige är det oerhört viktigt att vi fortsätter driva den positiva tillväxt som vi har i våra kategorier. Jag är övertygad om att Andreas med sin gedigna bakgrund inom dagligvarubranschen är rätt person för den uppgiften, säger Sempers vd, Witte van Cappellen.

Tjänsten är nyinrättad och innebär kommersiellt ansvar för Sempers kategorier barnmat, nutrition och glutenfritt på den svenska marknaden. Semper finns också i Finland, Norge och Danmark och med återförsäljare på Island, i Baltikum och Ryssland.

Starkaste tillväxten står de glutenfria produkterna för, där exporten också växer på fler marknader i Europa. Sempers mål är att bli ledande livsmedelsföretag inom barnmat och glutenfritt på alla nordiska marknader, en position som företaget har i Sverige sedan många år tillbaka.

– Med sin historik och position besitter Semper ett av dagligvarubranschens mest välrenommerade varumärken. Jag ser fram emot att, tillsammans med kollegor och kedjekunder, arbeta för fortsatt tillväxt och framgång åt såväl Semper som för våra kategorier, säger Andreas Olofsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Andreas Olofsson, Country Manager Sverige, tel. 0700-92 40 60
Malin Westling, Nordic Communications Manager, tel. 0733-32 31 26