Glutenfri munk är hetast i frysdisken

Glutenfri munk är hetast i frysdisken

När Svenska Celiakiungdomsförbundet frågade 600 medlemmar vilken produkt de saknade mest i butiken, så var det glutenfria munkar som toppade listan. Det ville Semper råda bot på, och därför lanserar företaget nu glutenfria djupfrysta munkar.

– Vi fortsätter satsa på att ha det bästa utbudet av glutenfritt i frysarna och glutenfria bakverk är nästa steg. Därför är vi extra glada med vara först ut med de så hett efterlängtade munkarna, säger Karin Grönvall som är produktchef på Semper.

Munkarna är klassiskt runda och utan fyllning. Liksom flera av Sempers senaste glutenfria nyheter, så är munkarna helt utan vetestärkelse. Munkarna är också fria från palmolja, vilket Semper arbetar med att fasa ut ur hela sortimentet.

Munkarna kommer i förpackningar om fem stycken och rekommenderat pris i butiken är 34,90 SEK.