Surdeigsbrød med frø og kjerner

Lite glutenfritt langtidsholdbart brød for mindre matsvinn fra Semper

Semper lanserer nå et lite glutenfritt langtidsholdbart brød, men med mange skiver. Helseriktige ingredienser som surdeig, frø og kjerner. Brødet har en balansert smak av surdeig og passer derfor mange mennesker. Med tanke på matsvinn er det her brødet perfekt. Surdeigbrødet inneholder ikke hvetestivelse og er laktosefritt.

Ofte er det bare en person i hunsholdningen som har cøliaki og derfor er det her brødet perfekt. Det er lite med ca. 10-12 skiver. Vi vet at mange kaster brød siden det etter kort lagring oppleves som mindre ferskt,  og det er med tanke på det vi nå lanserer et litt mindre brød, sier Mette Bogen som er produktsjef hos Semper.

Brødet inneholder trendy ingredienser som surdeig, frø og kjerner. Brødet inneholder ikke hvetestivelse og er laktosefritt som gjør at det er mange som kan spise brødet.

Semper Surdeigsbrød kommer i butikken 15. september 2018.

Anbefalt utsalgspris er ca. 33 kr (200 gram).

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Produktsjef Mette Bogen, Tel: 95054357, E-post: mette.bogen@semper.no

Våre produkter er utviklet med tanke på menneskers behov. Siden 1991 har Semper jobbet med å utvikle glutenfrie produkter av beste kvalitet for det nordiske markedet. Semper AS har i dag varemerkene Semper Barnemat og Semper Glutenfritt. I dag er Semper den ledende aktøren i Norden innen barnemat, glutenfritt og morsmelkerstatning. Hovedkontoret ligger i Sundbyberg. Semper har 200 ansatte i Sverige, Finland, Norge og Danmark og omsetter for ca. 1,5 milliarder SEK. Semper er en del av det internasjonale næringsmiddelselskapet HERO, som har rundt 4 300 medarbeidere i 16 land. Les mer på www.semper.no.