BabySemp 2 drickfärdig, 200 ml

Semper återkallar drickfärdig BabySemp 2 på grund av otäta förpackningar

Semper återkallar drickfärdig BabySemp 2 på grund av otäta förpackningar. Detta kan leda till dålig lukt och smak hos produkten. Återkallelsen gäller endast singelpack med bäst före-datum 10.06.2017.

Semper har upptäckt några fall med avvikande smak och lukt i drickfärdig tillskottsnäring BabySemp 2. Därför har Semper beslutat att återkalla samtliga singelpack med drickfärdig BabySemp 2 200 ml bäst före- datum 10.06.2017. Produkter med detta bäst före-datum som smakar och luktar normalt går bra att använda.

Konsumenter som köpt drickfärdig BabySemp 2 med detta bäst före-datum kan vända sig till butik för att få produkten utbytt eller pengarna tillbaka. Det går också bra att ringa till Sempers Konsumentkontakt på telefon 020-62 20 00 eller skicka e-post: konsumentkontakt@semper.se

Semper beklagar djupt det inträffade och hoppas på förståelse för denna åtgärd.