Semper återkallar Flakes & Fibre

Semper återkallar glutenfria flingor Flakes & Fibre

Semper återkallar glutenfria frukostflingor ”Flakes & Fibre” eftersom de kan innehålla chokladbitar med sojalecitin. Sojalecitin kan orsaka besvär för personer med sojaallergi. Paketen som återkallas har bäst före-datum 17.03.2018.

Semper har upptäckt några fall med chokladbitar i de glutenfria flingorna ”Flakes & Fibre”. Choklad ska inte förekomma i produkten. Semper kan konstatera att chokladen oavsiktligt blandats i flingorna under tillverkningen och att den innehåller sojalecitin.

Sojalecitinet är utvunnet ur soja, som är en allergen. Därför har Semper beslutat att återkalla samtliga produkter med Flakes & Fibre med bäst före- datum 17.03.2018.

Konsumenter som köpt Flakes & Fibre med detta bäst före-datum kan vända sig till butik för att få produkten utbytt eller pengarna tillbaka. Det går också bra att ringa till Sempers Konsumentkontakt på telefon 020-62 20 00 eller skicka e-post: konsumentkontakt@semper.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Malin Westling, kommunikationschef,
tel. 0733-32 31 26, e-post: malin.westling@semper.se