Semper söker charmtroll till ny välling

Semper söker charmtroll till ny välling

Känner du ett litet barn som skulle kunna charma hela svenska folket? Då är det kanske ditt barn, barnbarn eller syskonbarn som kommer att pryda förpackningen för Sempers nya Multikorn Välling.

Semper har utvecklat en ny välling med neutral smak för lite äldre barn som heter Fullkornsvälling Multikorn. Till det nya paketet letar Semper nu efter ett nytt litet charmtroll. Fram till den 1 augusti kan alla som vill vara med och tävla gå in på Sempers hemsida eller facebooksida och ladda upp en bild.

Tre finalister bjuds på en resa med familjen till Stockholm med en övernattning på First Hotel Amaranten, professionell fotografering samt ett besök på Junibacken. En av finalisterna vinner platsen på Sempers nya välling. Läs mer om tävlingen på: www.semperbarnmat.se/charmtroll

Sempers Fullkornsvälling Multikorn är framtagen för att ge en bra start på dagen, men passar även utmärkt som mellanmål eller kvällsmål för barn från 2 år. Vällingen är baserad på en rad spännande råvaror som tillsammans ger en balanserad och god måltid som små barn uppskattar. Vällingen innehåller bland annat havre, fullkornsdinkel, kornfiber, råg och fullkornsvete.

Fullkornsvälling Multikorn är självklart osockrad och innehåller viktiga näringsämnen som barn behöver, bland annat vitaminer och mineraler, som exempelvis järn, kalcium, fosfor och extra vitamin D. Fullkornsvälling Multikorn rekommenderas för barn från 2 år och kostar cirka 60,90 SEK i butik.