Ny digital plattform lockar fler talanger till äldreomsorgen

Stämmer allmänhetens bild av arbete inom äldreomsorgen med upplevelsen hos de som arbetar i sektorn? Inte enligt teamet vars initiativ ska få fler att välja en karriär i äldreomsorgen.

Edit - nov 2019: På ett knappt år har den nya tjänsten lockat 35 000 unika besökare.

2017-2018 gjorde teamet bakom den nya tjänsten Go Care ett omfattande research- och insiktsarbete hur vi kan få fler att välja en karriär i äldreomsorgen. Det mest frekventa svaret var: förändra bilden av arbete i äldreomsorgen.

Den 1 november 2018 lanserades Go Care - Sveriges nya mötesplats för dig som är nyfiken på, eller redan har, ett jobb inom äldreomsorgen. Tjänsten är utformad utifrån en dialog med hundratals personer som jobbar i eller med sektorn.

Här kan du:

• Hitta, jämföra och söka lediga tjänster inom äldreomsorgen.
  • Hitta och jämföra olika arbetsgivare och vad de erbjuder dig som medarbetare.
  • Få inspiration och tips i karriären.

Äldreomsorgen är en framtidsbransch som erbjuder en mängd olika karriärvägar, där ingen arbetsgivare är den andra lik, du har varierade dagar och upplever häftiga möten som får dig att växa och utvecklas som person.

- Det behövs ett skifte. Idag talar vi om att 160 000 personer måste rekryteras fram till 2035. Vi menar att 160 000 personer har chans att få ett jobb där de gör skillnad varje dag, utvecklas som person och får uppleva fantastiska möten, säger Lisa Thambert, kommunikationsansvarig och medgrundare Go Care.

- Frågan vi ställer är snarare – har du vad som krävs för att bli en av dem?

Edit: 1 november 2018 - 29 oktober 2019 har Go Care haft 35 000 unika besökare.

Läs mer och besök Go Care på www.go-care.se

Go Care är äldreomsorgens nya jobb- och karriärsida.

Go Care är utformad i dialog med medarbetare inom äldreomsorgen med målet att fler personer ska välja, stanna och rekommendera ett jobb i äldreomsorgen. Här kan besökaren hitta och jämföra arbetsgivare och lediga tjänster inom äldreomsorgen, samt få inspiration och tips i karriären.

Go Care grundades 2018 av teamet bakom Seniorval.se. Besök oss gärna på www.go-care.se.

Go Care ägs oberoende av Senior Life AB.