Pressmeddelande -

Seqr lanserar i Belgien tillsammans med bpost bank- Mcdonald's avser att rulla ut i samtliga Belgiska restauranger

Seamless (OMX:SEAM) fortsätter sin höga expansionstakt och lanserar den mobila plånboken SEQR i Belgien. På en presskonferens i Bryssel tillsammans med bpost bank och McDonald’s meddelade idag de tre samarbetspartnerna att man avser att rulla ut SEQR våren 2014.

- Lanseringen i Belgien är ytterligare ett bevis på vårt starka erbjudande som innebär en win-win-win för alla parter. Bpost bank är ännu en stor internationell bank som väljer att erbjuda direkt koppling mellan kundernas bankkonton och SEQR. Precis som i Sverige kan handlarna se fram emot kraftiga besparingar genom de sänkta transaktionskostnaderna, säger Peter Fredell, vd Seamless som tillhandahåller SEQR.

Belgien är den sjunde marknaden där Seamless inför SEQR. Övriga marknader är Sverige, Norge, Finland, Kuwait, Malaysia och Rumänien. Bpost bank är en av Belgiens största banker och finns representerad i samtliga Belgiska städer med 1,1 miljoner kunder. Bpost bank har också ett nätverk med 670 postkontor.

Tack vare SEQR:s kompletta betalningslösning kan konsumenter gå från att bära runt på en plånbok full med betalkort, kundklubbskort, busskort och kvitton till att samla allt i en och samma mobila app. SEQR erbjuder stora besparingar för handlare och möjligheten att skapa mervärde för sina kunder genom ett smidigt och säkert mobilt betalningsmedel.

Precis som i Sverige är McDonald’s en av de första att rulla ut SEQR och planerar att vara live på samtliga McDonald’s restauranger i Belgien under våren 2014. Investeringskostnaden för handlaren är minimal då ingen hårdvara behöver installeras. SEQR integrereas med befintligt kassasystem och handlaren behöver endast sätta upp en klisterdekal med en QR-kod/NFC i kassan.

- Vi är mycket glada att McDonald’s valt SEQR framför andra mobila betalningslösningar. Vi har sett att SEQR:s låga transaktionskostnad och snabbhet gynnar särskilt de branscher som har många transaktioner och höga krav på snabb service, säger Peter Fredell.

SEQR är mycket enkelt att använda. Genom SEQR-appen scannar kunden en QR-kod/NFC i kassan och godkänner med sin personliga kod. SEQR fungerar för Android och iphone, ipad, ipod touch och har också skrivit avtal med Microsoft under 2013 för att ta fram en app kompatibel för Windows Phone.

Den 5 november meddelade Seamless att företaget avsåg att genomföra en riktad nyemission  vilken tillförde Seamless 320 mkr före emissionskostnader. Detta för att ta tillvara på de goda tillväxtmöjligheterna — framför allt för den mobila betallösningen SEQR.

• qr-kod
  • expansion
  • utlandslansering
  • seqr