Åkerkullan 2 i Södertälje

Serafim Fastigheter förvärvar i Södertälje och Upplands Väsby

Serafim Fastigheter har förvärvat och tillträtt fastigheterna Åkerkullan 2 i Södertälje samt Vik 1:70 och 1:77 i Upplands Väsby.

Fastigheten i Södertälje innefattar 4 100 kvm mark med 2 000 kvm uthyrbar lokalarea där Venttillverkarna Huddinge AB hyr hela fastigheten. Affären är en sale-lease back där säljarens rådgivare varit Länia.

Vik 1:70 och 1:77 i Upplands Väsby innefattar ca 1 000 kvm lokalarea, uthyrd till en hyresgäst inom tillverknings- och lättindustrisegmentet.

”Båda fastigheterna ligger i attraktiva kommersiella områden nära kommunikationer och vägnät. Byggnaderna är väl underhållna och innehar bra hyresgäster på marknadsmässiga hyresavtal. Förvärven ligger i linje med vår strategi att vid sidan av bostadsutveckling också bygga upp stabila kassaflöden från kommersiella lager- och lättindustrifastigheter i Stockholms Län, säger Rickard Jacobsson, VD Serafim Fastigheter”