Serafim Fastigheter växer i Upplands Väsby

Serafim Fastigheter växer i Upplands Väsby

Serafim Fastigheter växer ytterligare och har förvärvat Skälby 2:3 i Upplands Väsby. Fastigheten är belägen längst med E4:an med tydligt skyltläge och goda kommunikationer. Fastigheten omfattar 2900 kvm mark med en lokalyta på 850 kvm. Utöver befintlig byggnad finns en generös byggrätt som skapar möjlighet till utveckling tillsammans med befintlig hyresgäst. Hyresgästen är verksam inom smide- och stålkonstruktion och parterna har ett mångårigt hyresavtal.

”Genom detta förvärv stärker vi närvaron på attraktiva lägen inom Stockholms län. Vi följer vår långsiktiga strategi att förvärva och utveckla fastigheter inom lager- och lättindustri med stabila kassaflöden och som dessutom har utvecklingspotential”, säger Rickard Jacobsson, VD Serafim Fastigheter.