Ola Serneke talar på Lokalmarknadsdagen

Torsdagen den 10 september arrangeras fastighetsmarknadens dag Lokalmarknadsdagen i Göteborg. Ola Serneke kommer att tala om Sernekes expansion och framtidsplaner. På eftermiddagen äger en skidtävling rum mellan Ola och en journalist i Prioritet Serneke Arena.

Lokalmarknadsdagen är ett heldagsseminarium med fokus på fastighetsmarknad och näringslivsutveckling i Göteborgsregionen. Klockan 10:10-10:25 på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg kommer Ola Serneke att tala om Sernekes starka expansion och framtidsplaner för företaget som är en utmanare i byggbranschen.

På eftermiddagen möter Ola Fastighetssveriges reporter Nicklas Tollesson i en skidtävling. Det var Nicklas Tollesson som tog initiativ till projektet och utmanar Ola Serneke på ett varv (1,2 kilometer) i Skidome i nyöppnade Prioritet Serneke Arena. Som en stor skidentusiast var Ola inte sen med att tacka ja till utmaningen.

Skidutmaningen äger rum klockan 16:15 som en avslutande punkt på Lokalmarknadsdagen. Tävlingen direktsänds via länk till samtliga deltagare inne på Lokalmarknadsdagen och den kommer att visas i efterhand på Fastighetssveriges webbplats.

För mer information, kontakta:

Tomas Järund, Kommunikationschef Serneke, tfn: 031 - 712 97 44

tomas.jarund@serneke.se

• fastighetssverige
  • ola serneke
  • lokalmarknadsdagen
  • skidome
  • prioritet serneke arena

• Västra Götaland

SERNEKE är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling. Under de senaste åren har SERNEKE varit ett av Sveriges snabbast växande företag, mycket tack vare engagerad personal. Bolaget startades 2002 av Ola Serneke och är idag den största privatägda byggkoncernen i Sverige.

SERNEKE har huvudkontor i Göteborg med lokalkontor längs hela västkusten och i Stockholm. Kunder är främst kommuner, kommunala och statliga bolag, industri-och handelsföretag samt fastighetsbolag.