SEFA etablerar sig i Borås

SEFA expanderar ytterligare och etablerar kontor i Borås. Kontoret är beläget i centrala Borås i fastigheten K-elva vid riksväg 40.

I samband med etableringen har SEFA rekryterat boråsaren Peter Andersson, som kommer att vara arbetschef i Borås. – Det känns mycket bra att Peter börjar hos oss eftersom han är ett erkänt och aktat namn i i Borås, speciellt i byggbranschen, säger Ola Serneke. Etableringen i Borås medför att Sjuhärads kommuner och fastighetsbolag får ytterligare en naturlig byggaktör att vända sig till när det gäller olika upphandlingar av ny- och ombyggnation.

– Ett större fokus på Borås och Sjuhärad ska bidra till att vi fortsätter växa, säger grundaren och VD:n Ola Serneke. På tio år har SEFA gått från 0 till 1,2 miljarder i omsättning.

För ytterligare information kontakta:
Ola Serneke, VD

• Economy, Finance

• borås
  • serneke

• Skåne

SEFA är en koncern inom bygg, anläggning, fastighet och industri. Bolaget startades 2002 och är redan en utav Sveriges största byggkoncerner.

SEFA har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Alingsås, Borås, Varberg, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.

Under 2012 beräknas SEFA omsätta ca 1,2 miljarder kronor

Läs mer på www.sefa.se.