Serneke bygger äldreboende i Lund

Serneke fortsätter att expandera i södra Sverige och har nu blivit upphandlade att bygga  kvarteret Arkivet 5 för Lunds Kommuns Fastighets AB (LKF). Kontraktsumman är ca 154 miljoner.

Projektet Arkivet 5 omfattar nybyggnation av äldreboende med drygt 70 boendeenheter samt 28 seniorlägenheter. Projektet är fördelat på två hus varav ett har källare med parkeringsgarage och takterrass.
- Det känns riktigt bra att ha fått ytterligare ett stort projekt i Skåne. Det innebär att vi fortsätter närma oss de mål vi satt upp om expansion i Öresundsregionen. Vi ser också fram emot samarbetet med LKF, säger Tomaz Bodmark, arbetschef på Serneke.

Byggstart sker under hösten och projektet beräknas stå klart i början på 2018. Under hösten färdigställer Serneke också Vegalyckan i Lund som innefattar både studentbostäder och skola.

För mer information, kontakta:

Tomaz Bodmark, arbetschef Serneke, tfn: 070 - 431 72 38
tomaz.bodmark@serneke.se

Bild: Sydark Konstruera AB/Mårten Belin

• skåne
  • serneke bygg

• Skåne

SERNEKE är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling. Under de senaste åren har SERNEKE varit ett av Sveriges snabbast växande företag, mycket tack vare engagerad personal. Bolaget startades 2002 av Ola Serneke och är idag den största privatägda byggkoncernen i Sverige.

SERNEKE har huvudkontor i Göteborg med lokalkontor längs hela västkusten och i Stockholm. Kunder är främst kommuner, kommunala och statliga bolag, industri-och handelsföretag samt fastighetsbolag.