SERVICEFINDER FÖRVÄRVAR PRONTOBIZ.

I syfte att skapa den ledande marknadsplatsen för köpare och säljare av tjänster har Servicefinder AB förvärvat tjänsten Prontobiz.

Övertagandet sker från OMMH Scandinavia och OPIC. ServiceFinder AB* driver ServiceFinder.se som är Sveriges ledande tjänsteportal. Prontobiz har valt att avsluta den befintliga tjänsten och kommer att hänvisa befintliga kunder till ServiceFinder.se.

"Vi fick en kanonstart när tjänsten lanserades 2007 och har förmedlat nästan 2000 affärer via tjänsten", säger en av Prontobiz grundare, Ola Andersson. Eftersom vi sett det som vår uppgift att vara den leverantör som erbjuder våra kunder flest antal förfrågningar på nya jobb har vi tagit beslutet att stänga tjänsten och lämna över till ServiceFinder.

Utvecklingen av antalet förfrågningar har inte motsvarat våra förväntningar och det rådande konkurrensläget har också bidragit till beslutet. Att nu lämna över stafettpinnen till en av de mest expansiva aktörerna känns väldigt bra. "För Servicefinder är förvärvet ett ett naturligt steg", säger marknadschef Vishal Nanda.

Vi har i dagarna lanserat vår nya utvecklade portal ServiceFinder.se och kommer att dra igång en omfattande reklamkampanj andra hälften av oktober. Den kommer att fortgå i drygt ett år och vi förväntar oss en god tillströmning av förfågningar varför det passar utomordentligt väl att att få in 1300 nya leverantörer till marknadsplatsen som nu har 2800 noga utvalda leverantörer. "De 1300 nya leverantörerna är verksamma inom tryck och media varför de förstärker ServiceFinders erbjudande till B2B marknaden." Säger Vishal Nanda.

För mer information kontakta gärna marknadschef Vishal Nanda på 0762 - 100 900 eller vishal.nanda@servicefinder.se

SERVICEFINDER.SE
ServiceFinder.se är en tjänsteportal som knyter samman köpare och säljare av tjänster.
Sammanlagt har vi nu 2800 noga utvalda tjänsteleverantörer inom vitt skilda områden.
De största är idag inom Bygg, Städ och Transport. ServiceFinder har idag 26 medarbetare
på huvudkontoret i Stockholm. Under 2008 hade vi en tillväxt med 744% och omsatte 11,7
miljoner kronor och detta med god lönsamhet.

*Service Response Europe AB är under namnändring till ServiceFinder AB

• prontobiz