ServiceScore® - Den största samlade mätningen av service i Sverige

Max fortsatt bäst på att ge service en ligt ServiceScore 2022

Restaurang- och cafékedjorna har inte snålat med service under och efter pandemin

ServiceScore® har sedan 2013 tagit tempen på hur svenska folket upplever kundbemötande och servicenivån de får i förhållande till sina förväntningar. I kategorin ingår de större kedjeaktörerna inom mat- och caféer. Sedan start har kategorin återfunnits i mitten av de drygt tjugo kategorierna som ingår i studien, men samtidigt förbättrat sin servicenivå år för år.

Mätningen ServiceScore® 2022 är inget undantag. Trots branschens problem med att hantera pandemin och attrahera personal har den upplevda servicenivån ökat jämfört med den senaste mätningen 2019.

Vinnare i kategorin är Max som försvarar sin förstaplats från 2019. Tvåa är Pressbyrån och trea är Espresso House. I botten på kategorin finner vi två andra burgerkedjor - Burger King och McDonald´s. Det som skiljer ut dessa två är att det har en mycket större andel kunder som uppger att man fått service under eller klart under sina förväntningar. Andelen för Burger King är 17% och för McDonald´s 22%.