ServiceScore® - Den största samlade mätningen av service i Sverige

Scandic bäst på service enligt hotellgästerna!

Hotellens problem under pandemin har spillt över på serviceupplevelsen

I den första ServiceScore® mätningen 2013 där svenska folket betygsätter hur de upplever kundbemötande och servicenivå på en rad företag i över 20 kategorier, toppade hotell samtliga klasser. Under perioden 2013 – 2019 var kategorin hotell antingen nummer ett eller nummer två i samtliga mätningar.

Det är välkänt att hotellbranschen hade det tufft under pandemin och branschen problem verkar ha gått ut över kundernas serviceupplevelse. Som kategori går hotell från första plats 2019 till fjärde plats 2022. Till skillnad från andra kategorier som får plus för förbättrad serviceupplevelse får hotell som kategori också lägre betyg 2022 än vad man fick 2019.

Vinnare i kategorin hotell i ServiceScore® 2022 är Scandic, på andra plats kommer Radisson Blu och på tredje plats Elite Hotels.