Vilka är bäst på service i Sverige?

ServiceScore 2022

Har pandemin skapat ett ökat kund- och servicefokus hos svenska företag och myndigheter?

Årets ServiceScore är extra intressant då vi sedan sist gått igenom en pandemi. Vilka effekter har pandemin fått och hur upplevs servicenivån nu jämfört med innan pandemin? Vem ger de bästa servicen och hur har utmaningarna hanterats i servicearbetet. Detta kommer vi ge svar på i ServiceScore 2022. För nionde året utses de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna i totalt 21 branscher.

Nomineringarna till ServiceScore® 2022 är klara och den 16:e november korar vi vinnarna. I år har vi kartlagt totalt 21 branscher och nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där drygt 3000 personer i åldrarna 18 - 79 år har svarat.

Den stora frågan är om pandemin, personalneddragningar och tuffare ekonomi har gått ut över kunderna eller om företagen har lyckats behålla eller till och med öka sitt fokus till kunderna?

Förra gången, 2019, var Systembolaget det företag som ansågs ge bäst service i Sverige. Den stora frågan är förstås om Systembolaget ska behålla förstaplatsen eller är det någon annan som utmanar?

Även denna gång är vi digitala och ALLA kommer kunna följa prisutdelningen. Prisutdelningen kommer att sändas LIVE via Teams (se länk nedan) den 16/11 kl. 09.30. Stort tack till Cint och Prodoc som sponsrar oss i år. Innan det är dags att avslöja vinnarna i alla klasser kommer vi traditionsenligt att dela med oss av vår spaning i jakten på bättre serviceupplevelser.

De nominerade 2022 är;

Även i år utses tre företag som är ”Bäst på service i Sverige”. En spännande final där vi delar ut Guld, Silver och Brons.

Dessa företag presenteras och belönas den 16/11 med start kl. 09.30.

Plats: Live-sändning via Teams och denna länk: https://u.to/sJ9jHA

Huvudsponsorer i ServiceScore 2022 är; Cint och Prodoc

Kontakta oss gärna om det finns frågor.

Satish Sen satish@k-scope.se

Anders Örtengren anders@mistat.se