Kristina Hansen, sekreterare i Strängnäs Sportdykarklubb, tar emot blommor och diplom.

Strängnäs Sportdykarklubb utsedd till Årets förening

För sjätte året i rad delar SEVAB ut pris till eldsjälar inom föreningslivet. I år går utmärkelsen till Strängnäs Sportdykarklubb, en förening som vill ge medlemmarna ökad kunskap om ”den tysta världen”.

Priset delas som brukligt ut på den årliga föreningsträffen med Strängnäs-el. Vanligtvis är träffen ett tillfälle för föreningarna inom samarbetet att ses och utbyta erfarenheter. Den här gången anordnas träffen i digital form, på grund av rådande pandemi.

- SEVAB stöttar det lokala föreningslivet och vill uppmuntra eldsjälarna som finns i Strängnäs kommun. Strängnäs Sportdykarklubb bidrar genom att erbjuda många aktiviteter för både barn och vuxna. Dessutom gör medlemmarna en viktig samhällsinsats genom att hjälpa till att rensa kommunens badplatser varje år, säger Kari Potkonen, försäljningschef på SEVAB.

Årets förening vinner 15 000 kronor. Kristina Hansen, sekreterare i Strängnäs Sportdykarklubb, tar emot blommor och diplom med ett stort leende.

- Det är fantastiskt kul att vi blir utsedda till Årets förening. Vilken ära! Vi är jätteglada över samarbetet med Strängnäs-el. Det ger oss mycket i form av både nätverk och tillskott till föreningens kassa, säger hon.

Motivering Årets förening 2020

En aktiv klubb som med glädje och engagemang i alla åldrar gör en insats för sin närmiljö, sina medlemmar och sist men inte minst för Strängnäs-el.

Om Strängnäs-el

49 föreningar i Strängnäs kommun representerar elavtalet Strängnäs-el. Ambassadörskapet innebär att föreningen marknadsför Strängnäs-el till sina medlemmar och supporters. Därmed får föreningen ta del av SEVABs sponsringsbidrag. Kunder som tecknar elavtal kryssar för vilken förening de vill sponsra. Ju fler kryss från kunder en förening får, desto större blir bidraget till föreningen.

För mer information, kontakta:

Kari Potkonen, försäljningschef, 016-10 66 30.