Vesa Hiltula slutar på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö

Vesa Hiltula har jobbat inom Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, ESEM, sedan 2011. Under 6 år var han återvinningschef, men har sedan den 1 april i år varit chef för affärsområde Energi.

Nu konstaterar Lars-Göran Hammarberg, styrelseordförande i ESEM, Ann-Sofie Wågström, styrelseordförande i Eskilstuna Energi och Miljö samt Lars Andersson, styrelseordförande i Kommunföretag att de saknar förtroende för Vesa Hiltula.

- Vesa Hiltula har gjort stora insatser och satt positiva avtryck under åren som återvinningschef. Men utifrån händelseutvecklingen i biogasprojektet har flera styrelseledamöter inte längre förtroende för honom i rollen som affärsområdeschef, säger Lars-Göran Hammarberg.

Vesa Hiltula har under sin tid inom EEM och ESEM varit en stark ambassadör för bolagen.

- Han är enormt engagerad och har varit drivande i att flytta fram Eskilstunas positioner inom miljöområdet. Vesa har varit en stor tillgång i ledningsarbetet. Men hur mycket han än lockas av utmaningarna för Energi och omställningen till ett hållbart samhälle, så är det omöjligt för honom att utföra sitt uppdrag om han inte har alla styrelseledamöters förtroende, säger Kjell Andersson, vd för ESEM.

Vesa Hiltula avslutar därför sin anställning inom ESEM den 31 oktober 2020.

Lars-Göran Hammarberg,

Styrelseordförande Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö

070-321 43 44.

Kjell Andersson, vd ESEM, 016-10 65 01.