Sevan sponsrar Working for Change

Sevan sponsrar Working for Change

Sevan sponsrar Working for Change, Sveriges största konferens för att öka den kulturella mångfalden på den svenska arbetsmarknaden. Bakom initiativet står Diversitas Talent och Stockholmsmässan.

Konferensen syftar till att öka den kulturella mångfalden inom svensk arbetsmarknad, genom att:

1. Inspirera genom att presentera konkreta goda exempel på affärsnyttan med kulturell mångfald

2. Möjliggöra utbyte av erfarenhet kring hur företag och organisationer på ett effektivt sätt kan hantera frågor kring kompetensförsörjning och kulturell mångfaldsinriktning

3. Erbjuda möjlighet till ett utökat nätverk; WFC bjuder in mer än 300 chefer inom svenskt näringsliv

4. Presentera konkreta verktyg för hur företag/organisationer kan accelerera sitt arbete med kulturell kompetens.

Vinnare inom Socialt entreprenörsskap

Den 3 december 2015 utsågs Working for Change till pristagare i kategorin socialt entreprenörsskap av The Brewhouse Award. Brewhouse vill ta tillvara på det engagemang som finns för socialt entreprenörskap, dvs. företagare som sätter samhällsnytta före vinstintresse. I denna kategori tävlar nyskapande idéer som antingen främjar miljön, ökar förutsättningarna för utsatta människor att få arbete, förbättrar barn och ungas situation alternativt leder till ökat inflytande för äldre, ökad jämställdhet eller ökad integration.

Sevan

www.sevan.se