Sevan nominerade i Årets Kampanj på Dagligvarugalan 2016

Sevan nominerade i Årets Kampanj på Dagligvarugalan 2016

Fri Köpenskap har släppt nomineringarna i årets upplaga av Dagligvarugalan, dagligvarubranschens egna årliga Oscarsgala. Företag, butiker och människor som nomineras i de olika kategorierna har på ett eller annat sätt gjort ett extraordinärt arbete som lyfter branschen.

Sevan är nominerade i ”Årets Kampanj” med vår kampanj ”Mezehyllan”, där motiveringen lyder som följer:

”Att förflytta och förändra varumärken kräver mod. Att göra detsamma med begränsade resurser kräver dessutom stor begåvning. Och vill du utmana starka aktörer om en plats vid fredagsmyset, då vill det till att du också har en förkärlek för ordentliga utmaningar. För en föredömlig varumärkesförflyttning och en imponerande nyetablering av mezen i Sverige.”

”Vi är oerhört stolta över denna nominering och att Sevan befinner som topp tre bland alla de kampanjer som genomförts under året i dagligvaruhandeln. Att introducera ett helt nytt kök i Sverige, som vi gör genom vår etablering av Mezehyllan, är och kommer fortsatt att vara en spännande och utmanande resa. Med vår mezehylla kan butiker skapa ett helt nytt koncept i sin butik, bredvid den traditionella tacohyllan, och därmed erbjuda nyfikna konsumenter nya smaker och rätter, säger Julia Kronlund, Affärsenhetschef på Sevan.

Prisutdelningen för Dagligvarugalan 2016 sker den 29 september på Waterfront Congress Center i Stockholm.