SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan

Under nio veckor släpps varje vardag ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten, levererat kostnadsfritt som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan också i bokform.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt. Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva mötesskolan finns nu publicerad i bloggen på motesskolan.tumblr.com.

Mötesskolan produceras av affärsområdet Konferens & Event inom SF Bio som ytterligare en satsning i ett strategiskt arbete med målet att bli bäst på möten i citylägen. SF Bio Konferens & Event är med sina dryga 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av Sveriges största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

–  Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på. Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder med tips och råd kring hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och möteskunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

–  Jag har från min vardag där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som UD och TEDxStockholm skaffat mig både idéer om och erfarenheter av hur man skapar lyckade möten. I Mötesskolan får jag nu chansen att dela med mig av dessa till många andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån Herr Omar.

Mer information:

Om Mötesskolan