Återkallelse av cykelmodeller från Peak Cycle

Kobbebolaget AB återkallar via Team Sportia cykelmodellerna Peak Cycle CTB-3WX, Peak Cycle CTB-7WX, Peak Cycle Victoria och Peak Cycle Isabella som sålts i Sportex-butiker under åren 2008 och 2009 på grund av risk för olycka och personskada.

Kobbebolaget AB (tidigare Sportex), ett bolag inom Team-Sportia koncernen, återkallar nu cyklar från varumärket Peak Cycle med modellnamnen CTB-3WX, CTB-7WX, Victoria och Isabella som sålts i Sportex-butiker under åren 2008 och 2009.

Brister i cyklarnas ramkonstruktion har upptäckts vilket kan medföra risk för rambrott under användning. Rambrott under användning kan leda till olycka och personskada. För Team Sportia-koncernen står säkerheten alltid i fokus, vi uppmanar därför alla kunder att omedelbart upphöra med användningen av berörda cyklar och återlämna dem till Team Sportia.

Hur vet jag om min cykel berörs?
Misstänker du att din cykel berörs av återkallelsen så ber vi dig kontrollera cykelns modellnummer, som återfinns på ramen. Har du frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta Team Sportia på telefonnummer 031-355 10 60, vardagar mellan 09.00 och 16.00, eller e-posta cykelsupporten@teamsportia.se.

Vi beklagar de eventuella besvär som återkallelsen medför och ber om din förståelse för att säkerheten måste få högsta prioritet.

Hur återlämnar jag cykeln?
Du som har köpt en cykel som berörs av återkallelsen kan återlämna den till valfri Team Sportia- butik. Kvitto krävs ej. Du hittar våra Team Sportia-butiker på www.teamsportia.se/butiker.

Cykelsupporten – Team Sportia
E-post: cykelsupporten@teamsportia.se