​Mohlins Cykel och Motor fortsätter att utvecklas – öppnar nytt i Hässleholm

​Mohlins Cykel och Motor fortsätter att utvecklas – öppnar nytt i Hässleholm

Mohlins Cykel och Motor avslutar jubileumsåret med att öppna en helt ny, 800 kvm stor butik på Lövgatan i Hässleholm. Butiken, som flyttar från Skolgatan, får därmed möjlighet att erbjuda ännu mer cykel, fler varumärken och ett ännu bättre utbud.

Historian lever vidare

1924 startade Olof Mohlin en cykelaffär i Kristianstad och Hässleholm. Idag är det Ulf Mohlin, tredje generationen som tillsammans med Lourdes Mohlin driver den välrenommerade butiken.

-Ska man nu slå sig till ro när företaget fyller 95? Tvärtom! Man får aldrig slå sig till ro. Dagens kunder har självklart andra önskemål än kunderna hade på 1920, 1930, 1940, 1950, 1960, 1970, 1980, 1990, 2000, 2010 och snart 2020-talet. Utmaningarna blir större för varje år. Kunden mer krävande och kommunikationen så mycket snabbare. Du måste visa att du inte bara följer förändringarna i samhället utan är i framkant. Varje dag, om och om igen. Detta är oerhört utmanande men samtidigt utvecklande, berättar Ulf Mohlin.

Anrika Mohlin Cykel och Motor i Kristianstad och Hässleholm är en del av Sveriges nya cykelkedja - Bike Nation. Bike Nation består av ett drygt 100 st lokala cykelhandlare som gått ihop för att kunna erbjuda kunderna ännu bättre service, priser och utbud.

-För att vara en del av Bike Nation krävs att butiken erbjuder förstklassig kvalitet på service och reparationer. Mohlin Cykel och Motor gillar inte bara att mecka med cykel, personalen är specifikt tränad för att utföra reparationer och genomföra service. Här får du hjälp av riktiga proffs, berättar Lars Palmgren, VD för SGN Sport Sverige som driver Bike Nation.