SGN Sport Sverige fortsätter att satsa genom att samarbeta med Sport Group Denmark

SGN Sport Sverige, med sina drygt 200 anslutna butiker, fortsätter att satsa på framgångsrika alternativ till centralt styrda sportkedjor. För att ytterligare förbättra för kedjans medlemsbutiker säljer nu Team Sportia varumärket North Bend Sportswear till Sports Group Denmark.

North Bend Sportswear – ett svenskt märke som grundades 1987 i Lappland. I över 30 år har North Bend skapat kläder anpassade för att kunna leva ett aktivt liv. Sedan 1997 har varumärket ägts och förvaltats av sportkedjan Team Sportia. Nu tar Sports Group Denmark över produktionen och försäljningen. Försäljningsrätten av varumärket är fortsatt exklusiv för SGN Sports anslutna butiker.

- Samarbetet med Sports Group Denmark möjliggör en utveckling av vårt varumärke. I framtiden blir det ännu viktigare att fokusera på rätt saker som verkligen gör skillnad i butik. Genom denna försäljning skapar vi tid och resurser för att åstadkomma detta. Vi vet att det finns en stark utvecklingspotential i North Bend och med en större partner som SGD säkerställer vi våra medlemmars behov av hög kvalitet och konkurrensmässiga förutsättningar, säger SGN Sport Sveriges VD Lars Palmgren.

Sports Group Denmark, som designar, producerar och distribuerar sport- och fritidsprodukter för män, kvinnor och barn, ser fram emot att komma igång.

Sports Group Denmark

På bilden från vänster: Thomas Adam Madsen (Area Manager, SGD), Michael Larsen (Export Manager, SGD), Lars Palmgren (CEO SGN Sport Sverige), Bjarne Jeppesen (CEO, SGD), Thomas Grankvist (Country Manager, SGD)

- Vårt samarbete grundar sig på det bästa av två världar - ett välkänt varumärke som North Bend mixat med ett brett produktions- och försäljningsnätverk med kontor runt om i världen. Med vår effektiva B2B-portal och goda möjligheter till komplettering ser vi stora möjligheter att tillsammans med SGN Sport, utveckla North Bend, säger Bjarne Jeppesen, grundare och CEO på Sports Group Denmark.